Sunday, April 13, 2008

四仔

友早前跟幾個女生結伴到日本旅遊, 於是昨天相約我們幾個舊友相聚一同看照片又給我們手信。

席間, 友介紹她日本之旅的行程點滴, 照片內竟然驚見(!)兩位「陌生」的日本男生。我驚問︰「有!艷!遇!嗎?」友說, 是她的其中一位朋友在Facebook內認識的友, 我又驚問︰「Facebook可以認識到一些完全不認識的外國朋友嗎?為什麼我一個也沒有的呢?」(其實, 我在Facebook內的privacy setting是超高的, 即使是我認識的朋友也完全(!) find/add不到我呢..!更何況…是那些新!朋!友!呢!) 我們幾個女的七嘴八舌地爭議︰日本男人好大男人喎!/ 異地戀好難搞啊!/ 那你們最後有沒有…?我的友解說︰「其中一個似是對我的友感興趣, 說異地無問題…我跟他成了MSN的友呢…」我又說︰「異地無?問?題?大家以英語(!)溝通喎…日!本!人!喎!今日「媾」妳就當然溝通得無問題啦…唉!算罷啦!」友說︰「我的友對那個男的沒有興趣。」我又問︰「妳同另一個女的又有沒有興趣呢?」她說︰「有天我跟他MSN聊天, 我問他在幹什麼, 他說自己正在看四仔(AV), 我聽罷已經不想再跟他說下去了。」

或者, 我們一眾女士們都需要接受男人真是「有需要」的事實, 告訴妳會看AV的男人不一定是壞男人 (這也屬於正常呢…只是這位日本朋友是「比較」誠!實!了!一!點!點!…大概他可以跟不稔熟的妳說自己看藝術(!)電影…), 但不告訴妳他會看AV的男人也不代表他不會看囉!(我保守估計, 在香港生活的男人都有看過最少10+ 套四仔…) 男人的構造是比較原始(!) 的, 他們解說自己的「咸濕」(好色) 是為了要傳宗接代。許多男人說︰「男人唔咸濕點(!)會有下一代先?」(註︰說的時候很理直氣壯的樣子。) OKOK…男人應該要好色的!

在我認識的男性友人之中, 沒有一個是從不看四仔的。他們都有自己的心水女優排行榜, 那個樣子漂亮身材一流的, 那個「聲音」甜美的, 那個表現夠「放」的, 那個樣子夠「少女」的…男人都有一套準則。作為女人, 我想我們也不應該太嚴肅地看這事情, 既然這是男人的「天性」, 假若能夠給予一點點的接納與理解, 男人會願意跟妳分享更多他們的「內心世界」。曾經, 一位友人跟我展示他的四級日本漫畫珍藏(!) , 我!嚇!了!一!跳!(吓?) 原來漫畫都可以畫得如此露骨的?除了解說女性的生殖器, 又介紹如何讓女人達到高潮??當然, 那個漫畫女主角是那種「傳統」日式超超超超超大胸脯但樣子是超超超少女的 (在香港應該是沒有這種女人的品種…)。我問友︰「你…看罷會否實踐這些Theory呢?」友點頭, 我驚愕地說︰「吓?但…但是有些似乎有點誇張(!)吧?可以實行的嗎?」友尷尬地說︰「是有點難度…」我沒有疏離這朋友, 反而感謝他對我的坦誠…讓我更了解明白男人…

跳入男人的內心世界, 妳會發現原來男人也可以是很可愛(!)的。。。

2 comments:

Anonymous said...

Hey, stranger, I'm a stranger that you don't know (My name is Katrina). I just finished reading your blog, it appears by chance when I was searching something. Today I was so sad, I has been having a conflict over some relation problems (Sorry, I'm not a guy, but a girl.) After I read your post, I felt so much better, it sounds weird though. I was thinking that we might be the same kind of person. Well, it's funny that I have a similar background as you and I love photography (I just bought a canon DSLR camera a few weeks ago).
I don't have a lot of friends, I have some really close friends though. I found common while reading your blog, which make me feel so much better.
I never though I would write such a paragraph in a stranger blog. I guess you'd feel odd too. However I feel like it.
I have my facebook too ^.^
I'm 18, a girl and currently in US. I don't have any working experience though.
Finally, I wanna say that your writing skill is really good and I'm so agree with some of your view, especially those wrote about friend and men.
Anyway, it's nice to read your blog, keep writing! I can't wait to see it if you don't mind. I just suddently have a motivation to write to you. Suddently I see some idea flashing in my mind...

The Sweet Piscean said...

Hello, Katrina. Thanks for leaving me comments. I think it is always be good to share my story with ppl who know me or even a total stranger, so pls feel free to come and read my blog as u like.

You are still very young and I hope that some of my blog postings can inspire u and inject any positive feeling/thoughts to u.

cheers!~